مقايسه ی حداقل غلظت مهاری اسانس گياه فانروفيت Zataria multiflora boiss برميکروارگانيسم های بيماریزا
یادگیری و پیشرفت
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
دیجیتال مارکتینگ
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
رشد کسب‌وکار
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
صنعت آموزش


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398
بازدید : 233
نویسنده : کیا فایل

مقايسه ی حداقل غلظت مهاری اسانس گياه فانروفيت Zataria multiflora boiss بر ميکرو ارگانيسم های بيماری زا

مقايسه ی حداقل غلظت مهاری اسانس گياه فانروفيت Zataria multiflora boiss بر ميکرو ارگانيسم های بيماری زا

 

نوع فایل:PDF

تعداد صفحات :6

سال انتشار : 1395

چکیده

آویشن شیرازی یکی از گیاهان فانروفیت و متعلق به خانواده نعناع ) Labiatae ( می باشد که طبق تحقیقات اخیر دارای اثرهای ضدعفونی کننده و به طور قابل ملاحظه ای گندزدا است. هدف از این مطالعه، ارزیابی خاصیت میکروبی اسانس حاصل از اندام هوایی گیاه بر طیفوسیعی از باکتریهای گرم منفی و مثبت و مخمر با تعیین قبلی بازده و شمارش تعداد میکروب های رشد یافته در شرایط in vitro بوده است.این یک مطالعه تجربی است که به مدت دو سال و به منظور بررسی اثر ضد میکروبی اسانس گیاه انجام گرفت. استخراج اسانس از اندامهایهوایی در مرحله گلدهی کامل از سرشاخه های برگ دار و گل دار، باروش تقطیر با آب ) Hydro-distillation ( و با بکارگیری دستگاه کلونجر ( Clevenger ( انجام شد. خواص ضد میکروبی اسانس گیاه با استفاده از روش رقت سریالی (Hydro - distillation) و تهیه ی غلظتی برابر نیم ) 5 / 0( مک فارلند ) (Mac Farland از هفت میکروب پاتوژن و بررسی کدورت لوله هاوسپس کشت در محیط نوترینت آگار به طریقه ی استریک پلیت ) streak plate method ( مورد آزمایش قرار گرفت. نتایج این تحقیق نشان داد که بازده اسانس گیاه مورد مطالعه 976 / 0 در صد می باشد و اسانس گیاه بیشترین اثر ضد میکروبی را بر روی میکروارگانیسم هایاشرشیاکلی Escherichiacoli) (، انتروباکتر ائروژنس (Entrobacter aerogenes) ، استرپتوکوکوس نومونیا Streptococcus pneumoniea) (، استافیلوکوکوس ارئوسStaphylococcus aureus) (، انتروکوکوس فیکالیس Entrococcus fecalis) ( و کاندیداآلبیکنس ) Candida albicans ( و کمترین اثر را بر باکتری پسودوموناس ائروژینوزا aerogenes) (Pseudomonas نشان داد. بررسی حاصل از کدورت لوله ها نشان داد که اسانس گیاه بر شش میکرو ارگانیسم اول صد درصد اثر مهارکنندگی داشته است.به طور کلی، نتایج این پژوهش نشان داد که اسانس این گیاه می تواند به عنوان یک ماده آنتی سپتیک درصنایع داروسازی ، غذایی و بهداشتی مورد توجه و بررسی بیشتری قرار گیرد.

 

 


 





:: موضوعات مرتبط: داروسازی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , آویشن شیرازی , اسانس , آنتی سپتیک , پاتوژن ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








فروشگاه فایل کیا؛ منبع جامع انواع فایل... چنانچه فایل مد نظرشما در بین فایل های بارگذاری شده در سایت موجود نبود،می توانید از طریق دایرکت پیج اینستاگرام@kiyafile.ir سفارش دهید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان منبع جامع انواع فایل و آدرس kiyafile.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.











RSS

Powered By
loxblog.Com
مدیر سبز، آموزش بازاریابی

TOOLS BLOG

TOOLS BLOG